January 8, 2011

Musim Ahli Sihir & Nelayan ~

Che Kay pergi menonton lagi! Ya, menonton wayang di kala diri ini penuh kesunyian... Gituh! Biasalah kadang kala tak tau nak buat apa dan kebetulan tak da teman untuk bersuka ria jadi ni je lah mampu nak buat.

Cerita dia mengenai seorang kesatria pencen zaman dulu (Pakcik Nicholas) ditugaskan untuk menghantar seorang awek cantek yang disyaki ahli sihir untuk diadili di sebuah gereja yang sungguh jauh. Dia ditemani sahabat kesatrianya, seorang paderi, seorang pengawal dan seorang pemuda yang mereka jumpa ditengah jalan. Perjalanan mereka ke gereja tersebut penuh pancaroba yang tidak diduga mereka. Setelah sampai ke gereja terjadi pula dugaan yang paling hebat lagi tidak diduga oleh mereka semua.


Ni komen Che Kay lepas menonton:

1. Agak hampeh ceritanya.

2. Tidak mengujakan! Sikit pon tak sakit jantung! Rasanya cerita Legion lagi syok kot (walaupon cerita tu aku tak suka)

3. Cerita yang agak mendatar.

4. Bukan cerita perang-perang jenis zaman kegelapan orang putih. (ingatkan cerita dia jenis macam cerita Robin Hood).

5.Menyesal tinggal musim terbaru Merlin malam tadi semata-mata cerita ni!

6. Hantu Kak Limah Balik Rumah > Easy A > The Tourist > Season of The Witch

7. Nasib baiklah tengok wayang pakai student card ! 5 hengget je. =P


p/s: Tambah sakit jiwa bila orang sebelah kanan aku dalam wayang tadi busuk tak hengat! Betul-betul bau ikan! Baru balik laut terus tengok wayang la kot. Aku dah menyenget2 kat sebelah kiri mengambil aroma wangi. Tapi tu tak dapat jugak cover bau busuk mamat tu. Last2 tarik baju tutup hidung dan bau badan sendiri! huhuhu. Bila balik dari wayang tetiba terlintas satu idea. Agak-agaknya mamat busuk ikan tu kerja kat Pasar Ikan Kering sebelah Pasar Philippine kot! hahaha

Sumber Gambar: Shockya.com

3 comments:

deqdeq said...

betul...mmg tak best la...tak terasa kat jiwa..hehehe

tp nsb baik dpt tiket free je...jadi enkoy je la...

Che Kay said...

deqdeq> deqdeq layan merlin tak? Merlin lagi best. btw tiket free dpt dari siapa? nuff ke?

deqdeq said...

DeQdEq tak layan merlin...heheheh...sbb tu agaknya tak suka citer2 mcm nih...

DeQdEq dpt tiket free dari nuffang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...