January 9, 2011

Balada Cinta Romeo~

Andainya aku dapat menggenggam bara api sayang
Pasti tanganku melecur hakikat kau tetap ku sayang
Andainya aku dapat membawa kau ke bulan sayang
Haruslah aku jadi seorang angkasawan sayang

*Burung-burung berterbangan mengiringi penerbangan
Kita terlanggar awan lalu terjunam ke lautan
Kita harungi ribut dan taufan
Punahlah segala harapan
Hadir nelayan menghulur tangan
Menyambut episod cinta kita

Andai antara kita Ada lautan api sayang
Akan tetap ku renang Tapi selepas hujan sayang


Hari ni ketika godek-godek hard disk dari laptop lama tetiba terjumpa lagu ni. Dah lama betul tak dengar lagu nyanyian Matt Romeo. Masa sekolah dulu Che Kay pernah ada kaset album Gila-Gila Hits oleh GG Group. Tak silap masa beli kaset ni masa tahun 1996@1997 macam tu. Dalam banyak-banyak lagu dalam album ni rasanya lagu ni lah yang ala-ala layan jiwang gituh walaupun lirik dia ala-ala lucu gitew. Aduhai! masih lagi teringat momen diri duduk sebelah radio sambil layan kaset ni. Kenangan yang tak perlu dikenang tapi terkenang la pula. Oh, begitu lama masa itu telah meninggalkan diri ini.... erm....


6 comments:

suez said...

eh aku rase aku pernah suke lagu ni gak. bukan sebab jiwang dia la tapi sebab melodi dia cam best. tapi siyes aku dah tak ingat lgsung caner lagu ni.

Che Kay said...

suez> sile la dengar .. hehe memang melodi dia best. lagu lain dlm album ni semua jenis lawak2 rancak2. yang ni je lain.

Mknace said...

:):):) terbaeekkk!!!!

sherrybella dcruz said...

damn beautiful.... ilove this song....its really touch mysoul..my viens..:D

Che Kay said...

Mknace: kan!

sherrybella dcruz: =)

intoxicated-catastrophe™ said...

suke suke.., ada keset dia tp tah mana2 tah.. ko ada mp3 dia tak? kasi upload ah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...