October 21, 2011

Edisi Pelahap Makanan: Ayam Penyet Alam Mesra

Baru-baru ni Che Kay ada melepak di kawasan Alam Mesra. Terjumpalah sebuah kedai yang buat Che Kay jadi agak blur-blur sekejap. Nama kedainya macam yang pernah kawan Che Kay cerita. Tapi kaedahnya kedai yang selalu kawan cerita ada di Padang Jawa, Shah Alam. Kaedahnya Warung Padang Jawa & Catering di Alam Mesra ni cawangan dari Shah Alam ke? Rasanya tak kot~

Menurut kata kawan Che Kay, di Warung Padang Jawa ni menu yang paling HOT adalah Nasi Ayam Penyet! Kebanyakkan mereka yang datang ke kedai ni memang pesan menu ni. Kami pon ada lagi haruslah pesan makanan yang sama. Saja nak cuba makanan yang dipuji-puji kawan yang seorang tu.

Tu dia sekali Ayam Penyet mai atas meja, kecoq teruih mulut Che Kay. 'Dan dan' perut ni lapaq. Macam tak sabaq nak terkam ayam, sambai dengan sayoq-sayoq tu. Lauk ayam dah sampai, nasik pulak tak sampai-sampai. Sunggoh-sunggoh ni tak tahan lapaq. (Ish dok cerita ni pon perut Che Kay rasa lapaq)

Bila nasik sampai ataih meja, apa lagi masing-masing macam tak makan sebulan. Teruih melantak tak tengok kiri kanan. Paling best untuk makanan ni dia punya sambai! Pedaih hap hap! Walaupon pedaih, tetap telan dengan penuh kenikmatan. Kalau ikutkan hati memang nak lahap lagi 2 pinggan. Tapi sebab mulut ni dok hangat pedaih sambai dia, cukuplah dulu sepinggan. Teruih Che Kay tanda kedai ni untuk kembali lagi menikmati ayam penyet! Oh ya harga dia standard2 makanan di sini tak silap RM 5.50. =)

Kalau ada yang teringin nak makan di Warung Padang Jawa, kedai dia terletak di Alam Mesra berhadapan dengan 1Borneo, Kota Kinabalu. Blok kedainya di kawasan yang ditanda dengan kotak putih. =)

p/s: 'Dan-dan' similar to sekarang juga

7 comments:

Nava Krishnan said...

Wow, looks so yummy with such beautiful selection of dishes served with the ayam penyet.

Che Kay said...

Nava: indeed, it is. you should try it. =)

encikReza said...

sgt2 memberahikan itu ayam!

Che Kay said...

encikReza: lain kali boleh cuba~

isabelle said...

sgt sesuai tajuk ittew..edisi pelahap.
hahaha

Zainatul Emelia said...

pedaih hap hap tu yang syok tuh... =p

Che Kay said...

Kak Belle: memang dasar pelahap pon! hihihi

Emi: memang sunggoh hap hap pedaih dia. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...