October 26, 2011

La La La Mari Masak Kari Bersama-sama!


Hari ini sana sini orang sambut Deepavali. Selalunya di hari pesta cahaya ini, Che Kay selalu nonton filem hindustan ke tamil ke di TV. Tapi kaedahnya satu filem pon tak ditonton. Tak pon Che Kay akan ke panggung menonton filem. Tahun ni Che Kay kecewa sikit sebab tahun ni tak ada sebarang filem dari India yang ditayangkan di KK.

Kalau tahun lepas ada jugak filem Enthiran lakonan Superstar Rajinikanth tayang di GSC KK. Tapi untuk tahun ni wayang yang Che Kay nak tengok sangat-sangat tak ada pulak. Filem apa lagi kalau bukan Ra.One Si Shahrukh Khan jadi heronya.

Buat masa ni jiran Che Kay yang meraikan Deepavali betul-betul meriah suasana rumahnya. Ramai kenalan dia datang. Dari senja tadi mereka karaoke macam-macam lagu. Dari lagu hindustan, tamil, bangra, lagu cowboy, lagu melayu sampailah lagu-lagu KadazanDusun. Betul-betul suasana 1Malaysia!

Tadi ada berduet lagu Seiring dan Sejalan. Sekarang diorang dok berkaraoke lagu Taragang Rasuk pulak. Dan paling Che Kay tak tahan masa ada lagu bangra. Rasa nak join je menari kat rumah diorang.

Sambil-sambil melayan tv dan menikmati suasana Party Deepavali jiran sebelah, Che Kay baca surat khabar hari ini. Dah malam baru nak baca kaedahnya. Dan paling Che Kay rasa kagum bila baca berita yang rupanya filem Nasi Lemak 2.0 kutip RM 7 juta! Salah satu sebab Che Kay pi panggung sebab filem ni ada Karen Kong. Salah seorang my fav singer~ =D

Walaupon ramai yang menjadikan filem ni sebagai isu itu dan ini, dari segi kutip sungguh mak aiii banyaknye~ Salah seorang yang tonton filem ni di panggung haruslah manusia yang tengah taip ayat ni. Bagi Che Kay filem ni memang lawak! Hilang stress bila dah gelak sakan.

Antara babak yang Che Kay suka tu yang dalam video kat atas. Memang sesuai dengan suasana Pesta Cahaya~~~ La la la Mari Kita Masak Kari Bersama-sama~~~ Curry Neh~~~ =)

p/s: Hari ni Che Kay tak masak kari ataupun makan muruku.
Che Kay sekadar masak Mee Goreng 'Tanpa' Garam.

*updated: rupanya ada Filem tamil tayang kat panggung. Tajuk dia 7 Aam Arivu. Maksud dia Deria Ke-7. Huhu nak tengok Ra.One jugak~~~ Dan nak terguling kesedihan bila dapat tau Ra.One tu tayang kat Tanah Malaya jak!

2 comments:

isabelle said...

yay..semalam ada endhiran kat tv2.
punya la syok.

kalaulah next week tayang padayappa. musti best

Che Kay said...

best la tu dia tgk lelaki pujaan dia! hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...