January 11, 2010

Dugaan AJL Ke-24!

Perhatian: Apa yang akan diceritakan melibatkan seorang dua artis yang menyertai Anugerah Juara Lagu ke-24 malam tadi. Segala macam kejadian yang berlaku benar-benar menduga jiwa yang berkobar-kobar mahu menonton AJL!


Konon-konon mahu menonton AJL beramai-ramai bersama rakan yang ada. Pada mulanya ramai yang bersungguh2 nak datang bila mendengar ada makanan akan dihidangkan. Kaedahnya bila jam sudah 8.30 malam, ada 3 orang makhluk sajoh yang tercongok di depan tv! Huh!

Entah kenapa ketika menonton Buletin Utama, audio tv tenggelam timbul. Disangkakan tv nak buat hal. Tapi bila diubah siaran, TV1, TV2 dan NTV7 ada suara. OH,MENGAPA INI TERJADI KETIKA INI? ARGH! Nak tarik2 rambut rasanya. Semua yang berlaku bukan salah tv di rumah. Tapi mungkin salah siaran pemancar. Kalau masa berita pon audio dah buat hal, agak2 masa AJL ok ke audionyer. Inilah nasib mereka yang tidak ada Astro.


AJL dah bermula! Yang hampehnya 3 makhluk itu hanya mampu menonton tanpa mendengar. Terasa bagaikan orang pekak menonton TV. Huhuhu. Ok la Nampak jugak dari tak Nampak. Siti Nurhaliza dah gelek2 atas pentas, tetiba baru teringat akan MP4 dan speaker yang ada. Apa gunanya mereka kalau tak bukak radiokan! Bila dah pasang semuanya, tetiba audio eloklah pulak. Ok la tu!

ARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHH!!!!!! Masa ni memang dugaan yang buat sakit jiwa tahap GABAN! Memang nak jadi Hulk Makhluk Hijau dan serang Sabah Elektrik Berhad! Boleh pulak masa-masa genting pertandingan nak mula, seluruh kawasan terus gelap gelita! Makhluk bertiga tu dah tak terkata apa. Masing-masing memberi idea supaya hajat menonton AJL tercapai. Che Kay ni mana la ramai kawan. Kalau ada pon bukannya mereka sudi terima kedatangan Che Kay. Kenapa Che Kay sebegitu? Nak ajak datang lepak rumah tak pernah, apa ntah lagi nak jemput datang beraya.

Dalam kepala Che Kay terlintas nama Cik Jay. Che Kay pon berialah call nak mohon simpati supaya kami boleh datang dan tumpang tengok AJL. Namun jawapan Cik Jay menghampakan. Mungkin Cik Jay tak biasa jemput spesis lain daripada dia melepak di rumah. Alah tengok TV beramai2. Bukan buat apa pon kan! Tak pe la, jawapan dan kehendak orang kita kena hormat. Konsep sekarang hormat la ye.

Setelah memohon simpati sana sini, ada jugak insan yang simpati kepada nasib 3 makhluk ini. Mereka pon nak bersiap ke rumah insane yang baik hati tu. Seperti kebiasaan, Che Kay singgah jamban sebelum keluar rumah. Masa ni lah Che Kay dah kena sampok! Terkejut dengan satu cahaya atas kepala, terus Che Kay jerit “TAK PAYAH PI, TAK PAYAH PI, ADA KARAN DAH NI!”. Makhluk lagi 2 orang tu tergelak melihat gaya over excited Che Kay yang gumbira nak tengok AJL. Nasib baik la masa tu giliran Misha baru nak mula. Oh, senyum panjang la diri ini.


Erm elektrik dah nyala, TV dah pasang, penyakit TV3 terjadi lagi. Kejap-kejap audio tak ada. Memandangkan MP4 dan speaker dah ada, Che Kay pon pasang radio. Yang Che Kay sakit jiwa masa ni la jugak speaker nak buat hal. Kejap-kejap suara kuat , sat lagi jadi pelan balik. Puas tangan angkat MP4 pi sana sini nak bagi wayer speaker ok. Huhuhu. Dugaan sangat.

Paling geram sekali masa Faizal Tahir naik pentas, hampir setengah lagu kami menonton orang menyanyi ala cerita Sepanyol yang dialihbahasa. Ye la masa tu pasang radio sambil tengok TV yang tak bersuara. Semestilah ye mulut terkumat kamit tak sama dengan suara yang keluar. Hehehe. Nasib baik lagi setengah lagu audio TV dah ok. Jadi lebih manis bila Shila keluar di saat-saat akhir. Oh, Shila! (hahaha gedik minat Shila la pulak. Ok terus pasang lagu2 album Shila SEKARANG JUGAK! HAHAHAHA)


Oh ye, AJL dah nak habis. Ketika tu tengah nak umum pemenang. Masa ni la rakan yang konon-konon nak tengok AJL dengan lagi 3 makhluk itu baru nak datang rumah memeriahkan suasana. Kata 3 makhluk itu kepada rakan itu (erm lebih baik panggil rakun la elok), AJL DAH ABIS, ESOK NAK KEJE, SILA PATAH BALEK. KAMI NAK TIDO!


Sekian, Terima Kasih. =P



Sumber Gambar Perhiasan:

Bola Mute Mp4 Hitam Lampu Shila


p/s: Aiyooo satu lagi i tak puas hati dengan pergerakan kamera dlm AJL. Part2 yang macam best tetiba camera fokus ntah ke laut mana je. =P 4 kamera.

3 comments:

aDie dALi said...

hahahhhaa! kesian nye u olz! :P takpe..leh tgk kt net kan? ape websitenye? yg tv3 nye tu..

Che Kay said...

www.tv3.com.my la kot. btw nak tgk kat net, my berokband sungguh bengong. huhu

ini blog wirdah said...

i pon ada dugaan gak masa tgk ajl ritu.tyme persembahan jeffery din,tibe2 tv3 buat hal.lame lak tuh.last2 kami naek bilik,dgr radio.adoyai -.-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...