September 14, 2009

Beg Oh Beg!

Hari ini Cik Kay nak cerita pasal beg yang mengundang pertanyaan pada orang tua Cik Kay. Dia asyik tanya apa la yang Cik Kay dok bawak dalam beg ni. Bukan sekali dua soalan sama yang ditanya, kaedahnya soalan itu berkali-kali. Cik Kay malas nak jawab. Bukan apa, perlu ke nak jawab. Hehehe.

Memandangkan sekarang Cik Kay dah ada beg yang baru, Cik Kay terbuka hati nak berkongsi cerita dengan kawan-kawan kisah beg lama Cik Kay. Erm sebelum tu, Cik Kay teringat yang Mama Syamiel ada berkongsi cerita isi beg dia. Ala-ala yang Cik Kay buat ni mengikut jejak langkah dia la ye.

Erm...hubungan Cik Kay dengan beg berwarna coklat ini bermula kira-kira lebih dari setahun yang lepas. Kami berkenalan di Alamanda. Ketika itu Cik Kay dan adik, Cik CTK pergi membeli barang keperluan dia di sana. Ketika melintasi kedai, Cik Kay terpandang untuk kali pertama. Dibelek-belek, diintai harga dan diletakkan kembali. Konon-konon tak nak beli. Bila dah nak balik, ingatan ni tetap melekat je pada beg itu. Memandangkan tak boleh lupa, Cik Kay terus kembali untuk memilikinya. Sesuai dengan status kewangan Cik Kay yang seorang pelajar ketika itu, Cik Kay membeli dengan hati gembira.

Walaupun beg ini tidak 'meletop' atau tidak membuat orang pandang 316 kali ketika membawanya, Cik Kay bahagia dengan dia. Dengan kelebihan yang dia ada, Cik Kay suka membawa dia ke mana saja, terutama ke kelas. Hidup sebagai pelajar, kadang kala macam-macam perlu di bawa. Dengan adanya dia, kaedah penyimpanan senang saja. Sumbat selagi daya! Hehehe. Buku ke, lab coat ke, kasut pon boleh juga!. Beg oh Beg! Kau bikin ku merindui momen-momen bahagia di alam belajar!

Bila dah bertukar alam, Cik Kay tetap setia dengan dia. Bukan tidak mahu mencari pengganti. Masa tu Cik Kay masih belum mampu dan juga masih tidak jumpa yang berjaya mencuri tempat di hati. Jadi sepanjang di sini dia tetap di sisi. Namun semua itu tinggal kenangan. Cik Kay sudah menemui teman sisi yang baru. Jadi dia dah kena tinggal di rumah. Sebagai menghargai jasa selama di sini, Cik Kay persembahkan dia dan juga isi yang selalu ada di dalamnya. =)


Amek Ko! Ni dia pemberat beg Cik Kay! hihi. Dari atas mengikut jam:

1. Majalah Wajib untuk dibaca!
2. Delima Ranting Senja - Siti Zainon Ismail (untuk mengisi lapang. Tapi tetap tak lapang)
3. Bekas pen bulu-bulu warna merah (erm ni pon guna masa belajar ni)
4. Earphone! (harus nak dengar lagu)
5. Slip bank. hihi
6. Penyahkuman untuk Tangan
7. Kunci Kereta Bumblebee pinjam.
8. Buku Merah!
9. Kertas Minyak
10. Topeng Muka (H1N1 nye pasal)
11. Kain Lap spek.
12. Thumbdrive
13. Tisu Rose
14. Buku Nota Izzreen bagi. =)
15,16,18,19. Makanan! (Oh, gambar ini diambil ketika sebelum puasa)
20. Kalkulator Saintifik! (rasa macam tak pandai la guna kalkulator biasa. huhu)
21. Buku Percuma!
22. Modem Broadband! (Harus kena ada. Kalau tak Cik Kay akan SEPI!)
23. Kad Nama

(Hahahaahaha patut la berat beg ni! Barang yang disumbat tak ingat! )


Tu dia! Gambar kenangan bersama beg terchinta! Masa ni Cik Kay pergi jengok Keyrol sedang berkonvo. Kebetulan masa ni Cik Kay ke fakulti nak selesaikan thesis tahun akhir. Macam-macam dalam beg tu. hehehe. Sekian sahaja kisah beg murah Cik Kay yang disayangi. =)

p/s: erm nak bawak beg ape ek esok? Banyak barang nak bawak balek kampung. huhu. Nak bawak beg murah ni ke? hihi

Ikhlas,

7 comments:

Anonymous said...

hehe..teruskan menulis...klakar =)

aDie dALi said...

i pon suke bw beg pg mane2..sbb i jenis suke tinggal brg kalo jln melenggang (xbwk beg) so skrg i asyik bw paper beg je..

btw ur beg us HUGEEEE..tahniah

KaY FaiZaL said...

Anonymous: =) tak tau nak kata ape.

aDie dALi: i ikut jejak langkah u la! u kan ada byk beg. Adie, U la idola i sebenarnye. hehehe. btw i tahu beg i BESAq!

suhanazainal said...

Huwaaa...dah 2 taun lebih tak beli henbeg....

KaY FaiZaL said...

ha dah dua taun? aku tau! budjet henbeg ko mesti dah lari menjadi budjet pampers anak ko! hahaha. cepat2 la ajo syamiel tak pakai pampers. nanti boleh beli henbeg baru.

suhanazainal said...

hehe betul la tu. tapi itsokei, i'm happier walaupun takde henbeg baru sbb dah dukung henbeg yg boleh berkata2. hehehe....

A.Shukri Elias said...

Selamat Hari Raya, Kay

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...