September 28, 2009

~ Kisah Seluar Dalam ~

Sumber Gambar: Di Sini

Bulan puasa sudah berlalu, Syawal pon dah menjelma. Cuti di Hari Raya juga sudah habis. Apa yang ada? Erm kena la memulakan kehidupan seperti mana yang ditinggalkan untuk Hari Raya. Memandangkan hari ini agak bosan dan masa pon agak senggang (agak ke? memang senggang la ye. sempat la lelap mata.), Cik Kay nak bercerita tentang satu benda agak mengujakan ketika bulan puasa. =)

Pada satu hari, ketika berpuasa, Cik Kay rasa satu kelainan semasa hendak bersiap. Cik Kay dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena dengan diri ini. Masa tu Cik Kay tak dapat nak kesan. Cik Kay pon redha dan meneruskan kehidupan seperti biasa. Bila dah tiba di pejabat, ada seorang kawan tegur Cik Kay. Dia kata sejak berpuasa Cik Kay makin berubah. Bukan berubah jadi makin chanteq ke, semakin berseri-seri ke atau jadi lebih kacak. Kawan Cik Kay kata, Cik Kay nampak makin kurus.

Ha! itu ayat paling SEDAP didengar dalam dunia (selain daripada ayat orang nak belanja makan. haha). Bila Cik Kay duduk buat kerja, erm Cik Kay rasa macam betul jugak kata kawan. Apa lagi, terus Cik Kay ke penimbang di pejabat. Terus Cik Kay senyum. =) Patut la, berat pon turun lebih daripada 1 kilo! Yahuuu! Hehehe.

Dengan serta merta, Cik Kay dapat mengesan apa yang tak kena dengan Cik Kay. Segala kepelikkan telah terjawab! Rupanya perubahan berat badan telah mengecilkan sedikit bon-bon Cik Kay. Patut la masa bulan puasa Cik Kay dapat rasakan yang seluar dalam sedikit longgar. Pada mulanya Cik Kay ingat seluar-seluar dalam itu sudah mengembang. Cik Kay ada la bercadang nak beli seluar dalam raya tapi tak terbeli. Hehe.

Erm...kini semua itu tinggal kenangan. Selepas raya, Cik Kay dapat merasakan badan ini sudah mencapai berat asal. Sekarang, Cik Kay dapat merasakan seluar dalam yang longgar itu telah kembali seperti biasa. Hihihihi. Terima kasih kepada semua penyedia makanan yang sudi menjamu Cik Kay. Hehehe. Lepas raya Cik Kay menjelajah merata tempat untuk makan. Bukan apa, Cik Kay tak nak kempunan bila balek ke negeri ni. Tu yang Cik Kay pulun makan. =)

p/s: Baru timbang di pejabat. Erm kurang 1 1/4 kilo daripada berat asal sebelum puasa. Hahaha.

2 comments:

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

haha..seluar dalam plak buat post baru...menarik...congrats on ur weight loss..my target is weight gain...sedang gigih nie

KaY FaiZaL said...

Cik adik nabil, sementara bulan syawal ni sila la makan sedaya mungkin di open house. Mesti naik! Kalau nak lebih afdal lepas makan je tido. Asal tido je mesti lepas makan. Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...