September 7, 2009

Cik Kay, Nabil dan Puteri


Akhirnya satu pencarian itu membuahkan hasil! Sejak pertengahan bulan Julai, Cik Kay dengan gigihnya mencari buku ini. Cik Kay pernah memblog tentang buku ini di sini. Ketika itu Cik Kay seperti hendak putus harapan. Ketika itu Cik Kay sudah pasrah dengan pencarian buku 'kecil' ini. Lebih kurang 2 minggu lamanya Cik Kay menghabiskan masa setiap kali pulang dari kerja memburu buku ini.

Kebetulan ditakdirkan Cik Kay menerima tugasan yang membawa Cik Kay terbang kembali ke ibu kota. Salah satu perkara yang Cik Kay telah semat dalam hati adalah mencari buku ini. Kebetulan pada 25 Ogos 2009 Cik Kay turun ke Shah Alam (oh! Cik Kay SUNGGUH RINDUKAN BANDAR INI!), tanpa ragu-ragu terus ke MPH dan mencari buku ini. Senyuman Cik Kay sungguh lebar sambil berkata dalam hati, "Dekat sini jugak yang ada ye! Kenapa la tempat lain tak da. Banyak pulak tu yang ada". Diambil, dibayar dan diblah dari MPH itu.

Dalam banyak-banyak masa yang ada, di pejabat jugalah menjadi tempat Cik Kay menghayati kisah di dalam buku ini. Kenapalah buku ini tak pernah hadir ketika Cik Kay sebaya Nabil? huhu. Jika tidak tentu Cik Kay akan maintain slim sampai sekarang. Oh! lupa, ketika tu si penulis pon sebaya dengan Cik Kay. Mungkin masa tu dia pun sibuk dengan menelaah untuk UPSR! HEHEHE.

Setelah habis membaca, Cik Kay rasa buku ni harus diwarisi kepada anak-anak saudara yang dalam proses pertumbesaran. Semoga mereka akan mempelajari segala ilmu makanan yang telah dipersembahkan oleh Tok Guru (a.k.a penulis) kepada Pak Lang mereka. Hihihi. Cuma 1 je Cik Kay kurang puas hati. Kalaulah karton yang dilukis oleh orang lain itu chomel, pasti lebih cute persembahan cerita ini. Jangan marah ye Tok Guru! Sekian sahaja kisah Cik Kay dan buku bertajuk "Nabil dan Puteri Nutrisi" nukilan Sherifah Baharudin. =)

p/s: Semasa menaip, tetiba terasa seakan dejavu. Macam pernah aku menaip cerita ini. Tapi di mana? Suasana menaip sebijik macam pernah dialami. Sambil berbaring atas toto, sambil menonton cerita P.Ramlee di TV. (Sungguh gigil sebentar!)


2 comments:

sheri said...

waaa...faizal, thanks ye promotekan my book :). hope u liked it :)

KaY FaiZaL said...

promote ke? hihi. sekadar berkongsi cerita la ye. sebab beriye la ye saye mencari buku ni. jumpe jugak akhirnya... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...