June 10, 2011

Edisi Meronggeng: Pulau Tiga a.k.a Survivor Island

Edisi Meronggeng kembali lagi! Kali ni Che Kay nak kongsi cerita sambungan daripada cerita Edisi Meronggeng di Pekan Weston. Selepas habis aktiviti di Pekan Weston, kami 'adik-beradik' kembali ke Beaufort dan bermalam di sana. Keesokan harinya pada 1 Mei 2011 baru kami bergerak ke Kuala Penyu dan perjalanannya mengambil masa lebih kurang 30 minit. Jarak Kuala Penyu dari Kota Kinabalu lebih kurang 114 km.

Dari Kuala Penyu, kami naik bot lebih kurang 30 minit untuk sampai ke Pulau Tiga. Pulau Tiga juga dikenali dengan nama Survivor Island. Ingatkah anda dengan rancangan tv yang glamour itu? Di sinilah rancangan Survivor Season 1 dilaksanakan. Untuk percutian kali ni kami tak tidur di Pulau Tiga. Kami hanya lepak-lepak di sini lebih kurang 5-6 jam. Banyak aktiviti boleh buat di pulau ni tapi tujuan utama kami adalah nak BERKUBANG~~~ =) .

Itu dia adik Girukh mengalukan kedatangan kami~

Sebelum memulakan aktiviti, seperti biasa ambil gambar dulu. Patung belakang tu rasanya props yang digunakan untuk Survivor. Lepas bergambar, kami ke bilik untuk tukar uniform sebelum ke aktiviti utama.

Untuk ke tempat berkubang a.k.a kolam lumpur gunung berapi, kami ber'jungle-tracking' sejauh 1.2 km. Agak memenatkan la juga tapi yang penting sampai tempat yang dihajatkan! Yang penting ada tukang guide bawak kami ke sana. Bila dah sampai ke sana, masing-masing macam malu-malu sebab ada geng lain tengah berkubang. Sebaik je geng tu naik, kami masing-masing tak sabar nak turun. Macam biasa Si Anne Chanteq turun dulu~

Kolam lumpur gunung berapi ni dalamnya 4 kaki.
Untuk keselamatan, disediakan tali untuk tempat berpaut.
Jangan takut dan jangan bimbang, kamu semua takkan tenggelam.
Kami balik-balik terlentang ke permukaan bila kaki diangkat dari dasar.
Cuma ada beberapa orang yang cuak hanya berdiri statik di satu tempat.
Diorang takut tak dapat imbangkan diri dalam lumpur. hihihi

Senyum~~ Macam menawan je pose yang diberikan! =P

Selain daripada kolam lumpur untuk mandi, ada juga facial mud disediakan.
(di belakang kami)

Setelah puas berkubang, kami pun bersedia untuk kembali ke resort.
Kami berjalan tanpa selipar masing-masing untuk 1.2 km lagi.
Kali ni agak mencabar sebab pijak macam-macam termasuk duri.
Kalau pakai selipar alamatnya putus tak pun terpelot kaki.
Dekat kolam lumpur ada disediakan tandas untuk mandi,
tapi kami semua teruja nak mandi di tepi laut. =)

Tu dia! Semua macam zombie~ Sempat lagi nak melompat2 di tepi pantai.
Dah penat melompat semua terjun laut pulak!
Bila semua dah selesai, kami pun kembali ke daratan.
Banyak lagi aktiviti boleh buat di sini, tapi kami cemburu dengan masa.
Yang pasti kami akan kembali lagi ke sini! =)


p/s: dan yang pasti lain kali Che Kay akan bawak singlet! tobat dah seksi meksi.
Seksa i tengok balek gambar2 posing berani mati! hahahaha

5 comments:

kizzy tf said...

wahh best nya! sy jd org papar pun blm lagi pigi sana! hehehe

btw, nice blog. mau folo tp folower pya tab teda sdh. ngehee..:)

DeQdEq said...

mcm best je mandi lumpur tu...heheheheh

abg kay: jgn jeles ye deqdeq nk jumpa ning baizura

CeRiTeRa ~HaFiZaNiS~ said...

nak pergi sini nnt time aku g sabah leh bawa tak ??? plzzz (-_-)

isabelle said...

astagaaa..dah mcm org minyak akak tgk sekor2...

Che Kay said...

kizzy tf> yes, memang best! serius nak pegi lagi.

Deqdeq>jelous la jugak, tapi tak pe i redho.

Anis> kalau kena gaya ok je.

kak belle> haha orang minyak katanye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...