June 2, 2011

My Kaamatan: UNDUK NGADAU 2011 !!!

31 Mei 2011, hari kedua Kaamatan telah tiba. Dan acara kemuncak yang ditunggu-tunggu berlangsung pada hari ini. Sudah tentu acara Unduk Ngadau Negeri Sabah 2011! Ini adalah salah satu acara impian yang Che Kay mahu saksikan. Walaupun semua 'adik-beradik' angkat tidak ada, Che Kay layankan juga bersama ribuan pengunjung yang lain.

Sebelum masuk ke dalam dewan, Che Kay ke khemah yang menempatkan beberapa etnik lain yang ada di negeri ini. Suasana di khemah tersebut agak meriah dengan persembahan tarian etnik masing-masing. Mereka juga tidak lokek dengan senyuman bila para pengunjung menghalakan kamera masing-masing. Gambar di bawah antara yang sempat Che Kay ambil.

Etnik Sungai Kuamut & Etnik Murut Tangala

Etnik Dusun Labuk & Etnik Sukang

Acara yang ditunggu-tunggu telah tiba! Dewan di Hongkod Koisaan Penampang ni penuh dengan orang ramai. Suasana cukup meriah~ Walaupun duduk di tangga, yang penting dapat saksikan dengan mata ini. =) Sebelum acara Unduk Ngadau bermula, persembahan pentas diselang seli dengan persembahan kebudayaan seperti tarian etnik Murut & Kadazan Papar serta persembahan peserta Sugandoi Kaamatan. I tell uols punya sedap suara Juara Sugandoi Kaamatan! Untuk 'adik-beradik' angkat, Che Kay rakamkan video untuk kamu semua~ (masa ini paras glukos dah menurun, jadi badan pon ada sikit gigil. hihi faham2 je lah kalau video gegar2).

Tarian Pembukaan & 40 peserta Unduk Ngadau Negeri Sabah 2011


Tiba-tiba & Top 15 Unduk Ngadau 2011


Saat Pengumuman Unduk Ngadau Negeri Sabah 2011


Unduk Ngadau 2011 & Top 7!

Inilah peserta favourite Che Kay, Miss Adelyn Joyce Masidah
(Sebelah kanan ye). Dia dapat tempat ke 7.
Tak mengapa, itu rezeki dia.

Di luar dewan Che Kay sempat ambil gambar
beberapa peserta Unduk Ngadau.

Miss Sophie (Ranau) - Tempat ke-4

Miss Rachel (Kota Kinabalu) - Tempat ke-5
Kalau nak tengok peserta-peserta Unduk Ngadau 2011 bolehlah ke sini.

Yang ini Unduk Ngadau 2010 - Crystel Eve Huminodun W. Majinbon

Kesimpulannya, Che Kay rasa sungguh gembira dengan peluang yang ada untuk menyaksikan sambutan Kaamatan peringkat negeri di sini. Walaupun Che Kay pergi seorang diri untuk 2 hari berturut-turut, peluang yang ada ini cukup indah. Dan kalau boleh nak pergi lagi tahun depan (kalau ada peluang)! Oh ya, semasa keluar dewan Che Kay macam sedikit hampa sebab tak dapat bergambar dengan peserta favourite. Rupanya ada satu peluang indah menanti di luar dewan. Che Kay terus mengambil peluang dan bergambar bersama Unduk Ngadau 2003. Che Kay terus tersenyum riang dan gigil kegembiraan! =)

p/s: Semasa Che Kay nak balik, sekali peserta favourite ada di sebelah motor Che Kay! Malangnya bateri dah habis. Che Kay hanya mampu senyum sahaja kepada dia semasa dia naik kereta. huhuhu.

4 comments:

Princess Zezebel Lair said...

Alah, sedihnya tak sempat bergambar dengan peserta favourite. Mana lah tau next year dia ikut lagi, heheh lagipun dia masih muda and tak jemu mata nak pandang...

Che Kay said...

Hehe nda pa! tapi tu la kan next year nda tau lagi masi ka ada di sini...huhuhu

aDie dALi said...

xde mr keamatan ke uolz

Che Kay said...

mr kaamatan ada uols. nanti hujung bulan. tugas mr kaamatan pimpin tangan top7 unduk ngadau~ (kalau tak silap)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...