August 14, 2009

3 Perkara Menjengkelkan!

Hari ini hati Cik Kay sungguh panas dengan situasi-situasi yang Cik Kay fikir tak perlu berlaku dalam hidup ini. Betul-betul bikin panas hati la!

1. Makan Ayam
Ketika menikmati makan tengah hari di restoran glamor 'Tok Wan Janggut Puteh' yang jual ayam goreng, Cik Kay terganggu betul dengan makhluk yang menari-nari depan mata Cik Kay. Bayangkan tiap kali Cik Kay nak suap ayam seketul dalam mulut, datanglah makhluk itu dari tepi meja. Mula-mula seekor. Berlari di atas meja ke sana sini. Kemudian hilang... Tak lama kemudian, ada lagi seekor datang menari atas botol sos cili yang Cik Kay sedang guna. Memang hampeh makhluk-makhluk itu. Cik Kay sabar je melihat gelagat-gelagat Cik Li itu. Memandangkan Cik Kay ni salah satu rakyat Malaysia yang dah imun dengan kawasan makanan yang ala-ala tepi longkang, yang ada bau-bau sikit, Cik Kay redha je apa yang berlaku. Cik Kay kuatkan semangat untuk habiskan ayam-ayam goreng itu.

Masa tengah panas hati, Cik Kay rasa nak pergi tanya pengurus restoran tu. Cik Kay nak tanya restoran ni ada program 'pest control' ke tidak. Memang membara la. Ada juga hati Cik Kay nak telefon Inspektor Kesihatan suruh datang periksa restoran tu sekarang juga. Huhuhu malangnya semua dalam hati sahaja. Sebab walau perkara itu sedikit mengganggu waktu makan Cik Kay, tetap licin pinggan Cik Kay. hahaha.



2.Pisau Cukur!
Balik daripada makan ayam goreng, Cik Kay ni pon memandu kereta 'Bumblebee' pinjam menuju jalan pulang ke pejabat. Tetiba kereta Proton Iswara depan 'Bumblebee' pinjam Cik Kay ni asyik tersengguk-sengguk. Dah la perlahan, Cik Kay nak potong jalan pon tak dapat. Banyak 4WD besar-besar sedang laju di belakang. Yang Cik Kay rasa jengkel tu sebab Apek dalam kereta tu boleh pulak tengah cukur janggut dia! Hampeh punya Apek! Sambil 'drive' sambil cukur! Siap ketuk-ketuk 'razor' dia kat 'side mirror' dia. Dah tu buat muka tak bersalah pulak. Dalam hati nak je Cik Kay jerit-jerit kat Apek tu, "Dah dah la cukur. Apek cukur sampai licin, muka Apek tetap tak jadi muka Jay Chow!". Tangan ni nak je hon Apek tu. Tapi kesian orang tu, kang dengan cuping telinga dia tercukur. Huhuhu.


3. Nokia 3310
Bila dah melepasi si Apek yang cukur janggutnya, 'Bumblebee' pinjam Cik Kay sekali lagi terkandas belakang kereta yang lajunya macam siput! Kali ni pemandangan biasa di mana-mana. Tapi Cik Kay kira pada masa la ni setakat nak memandu sambil pegang telefon sebelah tangan ramai je boleh bawak kereta dengan lajunya. Tapi ini satu lagi pak cik tua bikin Cik Kay panas hati. Tetap rasa hati nak hon je, tapi sebab memang Cik Kay bukan kaki hon, jadi Cik Kay biarkan semua perkara yang menyakitkan hati itu. huhuhuhu

1 comment:

SNAS said...

Dulu bilik sewa $$ byk lipas..
Skrg dgn guna ubat gegat yg beli kt kedai 2 hingit tue..
Lipas Tiada Lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...