February 18, 2010

Aku Bukan Asmidar (Ala watak Ogy Ahmad Daud tu), Tapi.....

Che Kay memang bukan pelakon, tapi ada kalanya nak jugak menghayati watak Asmidar dalam cerita Ali Setan terutama waktu seperti di bawah. Rasanya ramai pernah tengok filem ni kan.

Masa ni Asmidar meroyan bila dah tahu status Ali yang sebenarnya. Dia kecewa lalu sumpah seranah yang macam-macam bunyinya.


Tak cukup dengan segala jeritan, ditambah dengan segala contengan di kertas.


Lepas tu menjerit sorang-sorang sebab kecewa. Sepenuh jiwa ni muka Asmidar meroyan.

Nasib baiklah ada kakak bertudung ni datangkan Asmidar daripada terus meroyan.



Jadi apa yang kena mengena dengan Che Kay dan Asmidar? Hah! Jangan korang tak tahu, dah lama Che Kay pendam perasaan ni. Memang Che Kay nak meroyan macam Asmidar. Tapi kaedahnya kenapa kan?

Semua ni adalah disebabkan Merpati Biru! Ikutkan hati nak je Che Kay kata segala kata-kata Asmidar. Cuma yang bezanya Nama Ali tu ditukarkan kepada Merpati Biru! Huh! Harus la Che Kay kecewa. Kalau yang perasan, Che Kay dah kurang aktif dalam dunia maya ni disebabkan perkhidmatan Merpati Biru sungguh la mengecewakan. Nak chatting pon tak boleh, nak bukak MukaBuku lagi la azab! Jadi kesimpulannya memang tak berbaloi-baloi la khidmat Merpati Biru!

Orang kata apalah ada dengan dunia maya. Orang kata lagi lihatlah dunia sekeliling anda dan nikmati kehidupan ini. Itu kata orang. Orang yang tidak memahami diri. Bukan Che Kay tak mau lihat dunia sekeliling, dunia itu hanya indah sementara. Che Kay ni bukanlah pandai bergaul dengan orang, nak beramah mesra pon kurang. Bila baik dengan orang, ada pulak mengata dan mengeji. Apa nak buat, nasib badan.... Oleh itu dunia ini lebih membuatkan diri ini aman. Bermesra dengan mereka yang sudi, mengadu nasib dengan mereka yang peduli.

Che Kay dok bercadang nak tukar Merpati Biru jadi Orang Kuning. Dah cuba perkhidmatan Orang Kuning di rumah. Macam menarik je. Boleh bikin daku tersenyum kembali dan ceria semula. Tapi buat masa ini semua itu belum mengizinkan. Selagi tak terjadi, seperti Asmidar yang sedang meroyanlah daku di sini setiap kali hendak ke dunia maya. huhuhu.

Ok, sekian terima kasih. Inilah curahan kepada tong sampah emosi buat kali ini. =)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...