September 19, 2010

Budak-budak memang comel, TAPI...

Di Hari Raya, semua budak memang comel. Siap sedia dengan baju melayu dan bersampin. Tersenyum riang di pagi sebelum beraya sekeliling kampung.


Walaupun masing-masing tidur bergelimpangan, mereka masih comel! Semua nak berhimpit tidur dengan Pak Lang. Sebelum berhimpit ni, siap pujuk rayu dengan muka comel masing-masing supaya Pak Lang ikut diorang balik ke rumah. Alasan diorang nak suruh Pak Lang hantar diorang pegi sekolah pagi ni.


Tapi diorang dah tak comel bila perkara macam ni terjadi. Habis basah tilam! Lagilah tak comel bila Pak Lang kejut pegi sekolah masing-masing buat dek je. Bukak mata pun tak mau! Puas Pak Lang geletek kaki suruh bangun. Biasalah bila dah cuti sampai 2 minggu, hari pertama sekolah memang payah bangun. Bila dah basah lencun tilam tu barulah masing-masing nak bangun. Malam tadi suruh tido awal, tapi diorang tak mau. Bila bukak cerita Jangan Pandang Belakang, baru semua tutup mata. Hehehe


Oh, bab basah tu jangan risau. Bukan sebab budak-budak tu kencing atas tilam. Pak Lang jirus air kasi basah diorang. Barulah masing-masing nak bangun! Diorang semua dah selamat ke sekolah pagi ni. Tinggal adik je di rumah. =)

p/s: Untuk makluman sekolah bermula pada hari Ahad di Kedah.


2 comments:

Lizzie Yasmin said...

dasyat nya.. siap kne siram air.. hahahaha

Che Kay said...

Lizzie> hehehe dah tak nak bangun sangat, siram je la air tu. =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...