October 27, 2009

~Rasa Hati~



Sejenak aku terfikir
Apakah sebenarnya yang aku rasa?
Adakah rasa ini benar?
Atau hanya sekadar singgahan semata?
Lelaki.....
Kadang kala gelojak rasa hanya sementara
Kata kawan,"Rasa lelaki seperti melihat baju baru. Bila sudah jemu, dicari yang baru"
Aku duduk lagi
Tetapi ini bukan 'Baju Baru'
Cuba aku selami
Cuba aku fahami
Cuba aku amati

Kita pernah bersama
Bersuka ria tanpa mereka
Gelak tawa bersama 'Apa Kata Hati'
Menikmati gemerlapan percikan cahaya api
Berjalan seiringan di jalan bertepi
Dan kembali ke MAHA sekali lagi

Erm....kadang kala yang aku alami hanya ilusi
Tanpa tahu rasa sebenar
Adakah sebab pernah terluka lalu takut mencuba?
Mungkin Ya!
Adakah aku tidak bersedia?
Ya juga!
Apakah yang diingini oleh hati?
Sekadar meluah rasa
Meringankan dada
Ketika ini masih banyak yang perlu diperbaiki itu dan ini
Adakah ini alasan semata?
Ya, saya takut....
Takut memberi harapan
Dan takut untuk berharap

Kepada dia, bergembiralah kamu menjalani kehidupan ini
Dengan usiamu yang muda, ramai manusia akan ditemui
Mungkin Yang Terbaik akan mencarimu
Dan dia mungkin bukan aku.....
=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...