December 6, 2009

Kisah 5 Sekawan dan Seorang Budak

Di pagi yang suram, 5 sekawan sekadar mampu termenung memikirkan apakah kesudahan perjalanan hari ini. Emosi 'mereka' agak terganggu bila terkenangkan kehidupan, percintaan, persahabatan dan masa depan. Hanya mampu terbaring di sofa sambil ditemani oleh televisyen yang tidak berhenti menyiarkan lagu-lagu terkini. Sarapan pon diabaikan kerana terlalu melayan emosi yang tidak ada penghujungnya.

Bila puas melayan jiwa, terus 'mereka' berdiri melihat dunia luar. Dalam hati 'mereka' berkata, "Dunia ini terlalu banyak perkara yang harus dinikmat. Jadi marilah gunakan masa sebaik mungkin!". Lalu 'mereka' bergegas menyiapkan diri sebaik mungkin sebelum melangkah keluar. Menunggang kenderaan itu menuju ke rumah manis kedua di hujung minggu membuatkan hati 'mereka' sedikit tenang. Mungkin hati tak kan sunyi bila melihat orang ramai yang lalu lalang di depan mata.

Tiba masanya, duduklah 'mereka' di tengah-tengah bilik gelap itu. Menunggu dan terus menunggu. Adakalanya 'mereka' tertunggu-tunggu bilakah layar kosong akan bercahaya? Belum pun bermula, selesai sudah segala yang ada di tangan. Ada yang diminum, ada yang dikunyah, dan ada juga yang ditelan. Sebaik sahaja layar bercahaya, terus terpaku 'mereka' melihat apa yang ada di depan mata. Babak demi babak berlalu, tanpa disedari ada linangan air mata di pipi. Oh, sungguh emosi 'mereka' itu!

Walaupun budak itu hanya paparan satu imaginasi, 5 sekawan itu sungguh puas menontonnya. Sungguh pun semasa kanak-kanak pernah 'mereka' menonton kisah budak ini, namun apa yang dipaparkan lebih mengagumkan 'mereka'. Che Kay, Kaykay, Peyjal, Jan dan Faizal keluar dari bilik gelap itu dengan hati yang ceria.......




p/s: Ketika ini 'mereka' baru selesai menonton salah satu filem kegemaran yang begitu emosi!


2 comments:

aDie dALi said...

best kan citer tu! hehehehehe..

eh u ni tgh berhalunisasi ker??? takottttttttt!!! :P

Che Kay said...

yup memang best! sedih la jugak tgk cite tu.

btw, ai tak isap dadah atau syabu ok! =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...