December 2, 2009

Konon-konon Kajian Katanya.......

Entah bagaimana hari ini Che Kay tergerak pula nak buat kuiz di Mukabuku. Kaedahnya dah lama tak buat sejak dah bosan bila semua umat Mukabuku berlumba-lumba pamerkan keputusan setiap kuiz diorang. Mungkin Che Kay nak isi masa lapang kot. Lapang ke kaedahnya masa tu? Entahlah!

Tak silap Che Kay, kuiz ini pernah buat masa gila main kuiz. Jadi ni saja la Che Kay nak cuba buat ulasan keputusan tu. Tajuk kuiz tu adalah Kajian Dr Fazilah Kamsah Tentang Sifat Manusia. Hihi entah betul entahkan tidak ni kajian penama tersebut. Kajian ni berdasarkan bulan kita dilahirkan. Mari kita buat 'Lab Report' bagi ciri-ciri terpilih. Hihihi (Nota: Perkataan yang ditebalkan adalah keputusannya, manakala seterusnya adalah ulasan hihi)

Discussion:

1. Sangat seronok didamping - Erm ni tak tau nak jawab. Korang sendiri nilai.

2. Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki - Semua orang ada rahsia kan!

3. Agak pendiam kecuali diransang - Pendiam? tak jugak. Banyak cakap!

4. Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan - Erm macam selalu je susahkan orang. hihihi

5. Mudah dipujuk dan bercakap lurus - Boleh la tapi cakapnya kadang kala bengkang bengkok.

6. Sangat menjaga hati orang lain - Hahaha ada jaga hati ke? Mulut jahat tu kira menjaga hati ke?

7. Sangat peramah - Terlebih okey. Dengan kawan-kawan dia je la. hihi. Tapi kalau orang tak tegur dia, dia boleh senyap seribu bahasa. (Betul, tak tipu! Che Kay ni jenis susah nak berkomunikasi dengan orang yang tak tegur dia.)

8. Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya - Tak pasti akan emosi mendalam itu tapi yang pasti mudah tersentap. hehehe

9. Berjiwa sentimental - Ya, BETUL! Tahap karatzzzz.

10. Tidak suka benda remeh-temeh - Ya ka? Kawan-kawan kata Che Kay ni cerewet la jugak.

11. Sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang - Ha!ni memang ye! Penuh kasih sayang ni dalam hati.

12. Suka menilai orang lain dengan pemerhatian - Adakalanya la ye.

13. Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama - Erm biasalah mengenangkan nostalgia lama.

14. Suka mendiamkan diri - Ni selalunya bila tersentap.

15. Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan - Che Kay ni susah sikit nak berkawan dengan orang.

16. Lemah dari segi kesihatan perut - Setakat ni perut sunggoh SEHAT! hahaha

17. Mudah gemuk kalau tak kawal diet - Betul betul betul!

18. Minta disayangi - Siapalah yang tak nak disayangi. Kawan-kawan sayang pon dah ok. =)

19. Mudah terluka hati tapi lambat pulih - Biasa la Mat Sentap....

20. Terlalu mengambil berat - Adakalanya la ye. Sampai orang pon tak suka.

21.Rajin dalam membuat kerja - Oh, Tidak! Rasanya bila kemalasan melanda, terbengkalai itu kerja. =D


Conclusion: Tak kenal maka tak cinta. Oleh sebab tu sila kenal Che Kay sebelum tuduh Che Kay macam-macam. =P



BTW kalau ada masa singgahlah ke www.lovelygifts.my .
Manalah tahu kalau ada kawan-kawan ada berkenan produk cenderahati.

4 comments:

shuhada mohd samri said...

CHE KAY..

AKU PUN NAK BUAT JUGAK...TAPI KAT MANA..??

Che Kay said...

ada je kat mukabuku tu. cube ko try search. =)

cik EPAL said...

biasa la tu..bila tak kenal..mana nak tahu :)

Che Kay said...

ye ai tahu cik epal. tapi ada yang baru kenal dah meriah nak tuduh macam2 kat ai. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...