December 13, 2009

Kisah Jalang

Pertama kali ini bukanlah cerita yang kena mengena dengan perempuan jalang bertatukan rama-rama di belakang bahunya. Kalau nak tahu cerita Jalang itu, sila ke wayang! Itu pon kalau ada lagi.=P

Sejak akhir-akhir ni, aku sungguh merindui sesuatu. Sesuatu yang membuatkan hidup ini ceria. Walaupon jodoh kami tak panjang, erm kira-kira 3 bulan lamanya, kesannya meruntun jiwa. Dulu ketika dia disampingku, boleh kugenggam dan dakap setiap malam. Dengan dialah aku menjalang setiap hari dan sepanjang waktu. Kini kau tiada, aku pon dah berhenti daripada aktiviti itu.

Erm....Bilakah aku nak kembali ber'Kamera Jalang'? Pertamanya sudah tentu mencari pengganti yang 'hilang'. Buat masa ni yang mampu aku kembali kepada yang lama. Sesungguhnya sepanjang hidup ni, itu kali pertama aku menggunkan telefon kamera. Hairan kan? Padahal ketika di U, ramai rakan boleh berganti telefon setiap semester. Tapi bagi aku yang tidak gila telefon, janji aku boleh berhubung dan bermesej pendek dengan kawan serta keluarga sudah mencukupi. Kamera biasa pon tak pernah ada. Jadi bagaimana aku bergambar segalanya? =) Kawan-kawan kan ada!

Sejak terjebak dalam 'dunia' ini, rasa tak lengkap kalau tidak ada kamera. Selain tu, telefon tu la nyawa untuk bermukabuku dan sebagainya. Telefon tu tidaklah secanggih BlackBerry dan iPhone, tapi 'dia' cukup membahagiakan! Oh Cik Nokia, aku merinduimu~ Sejak kamu tiada, aku sudah tak boleh berjalang lagi. Huhuhu

Kalian mesti akan kata belilah yang baru. Hehehe bila ada rezeki bolehlah beli. Buat masa ni gunalah apa yang ada. Apapon sejak Cik Nokia tak ada, hidup ni kurang berseri.


2 comments:

Zunaidi Dali Great Eastern said...

laa..what happened? terjatuh dlm laut ka?

Che Kay said...

'Hilang' Sudah dari mata...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...