October 6, 2010

Jauh+Jauh

Jauh


+

Jauh



= Kejiwangan Kali Pertama Terus Terasa...

Jauh Aisya Sofea adalah novel pertama yang Che Kay beli dalam sejarah hidupnya. Jauh Ning Baizura pula adalah antara lagu yang digemari. Lagu ini hanya terdapat dalam kompilasi BMG Gegar kira-kira 13-14 tahun yang lalu. Sudah semestinya Che Kay beli kompilasi ini hanya kerana dia. Kebetulan ketika melayan Jauh Aisya Sofea ditemani Jauh Ning Baizura. Gabungan kedua-dua 'Jauh' ini begitu membuaikan perasaaan.... Oh, terkenang semasa dahulu....!

Nota: Lirik Jauh Ning Baizura bagaikan sinopsis kepada Jauh Aisya Sofea.

p/s: Kebetulan tema malam ni 'konsert' winamp bersama Ning, bila dengar lagu ni terus teringat memori dahulu.


Jauh - Ning Baizura
Setiap waktu ku pejamkan mataku
Wajahmu segera mengisi rinduku
Dan bila ku renungi cenderamata kau beri
Segar ku rasa kemesraan denganmu
Hanya sedetik kita bertemu
Rasanya seolah saling memahami
Namun tak daya aku membohongi
Perasaan ingin bersamamu lagi

Kini kau jauh
Jauhnya kau berada
Seberang lautan mengejar impianmu
Walaupun jauh
Tiada jauh dariku
Kehangatan asmara
Di antara kita (duhai kekasihku)

Bila ku terima
Ungkapan kiriman mu
Meluahkan hasrat
Rindu di hatimu
Gembira rasa
Berselang airmata
Perasaan rindu
Menikam di kalbuku
Hanya sedetik
Kita bertemu
Rasanya seolah
Saling memahami
Dan jauh hanyalah
Dari tatapan
Namun di hati
Kita tetap bersatu

Bagai mentari menembusi
Keheningan subuh
Kepulanganmu penghapus gelita
Di jiwaku oh


p/p/s: macam pernah taip pasal ni...tapi dah tak ingat di mana ya?

2 comments:

Al-Scheira said...

ko ni mcm tgh rindu orng jauh je ;)

Che Kay said...

erm....kat sape ek? tak de maknenye! =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...