February 4, 2011

Mary Dan Kay

Pada hari pertama dalam tahun arnab, Che Kay rasa macam tak ada aktiviti yang hendak dibuat. Tinggal keseorangan, kesepian lagi kesunyian membuatkan otak ini tak dapat fikirkan sebarang aktiviti menarik untuk dilakukan. Nasib baik Cik Lulu mengajak Che Kay ikut dia. Katanya nak main makeup-makeup. Pantang ada orang ajak bab-bab kecantikan ni, Che Kay seronok je.

Bila sampai tempat dituju, rupanya aktiviti sebenar adalah demo produk kecantikkan. Namanya Mary Kay (Harap maklum produk tu bukan Che Kay yang buat! hihihi). Dan kebetulan pula penasihat kecantikkan tu Che Kay kenal pulak. Cik Hani adalah staff satu jabatan dan kami pernah terlibat dalam program berkaitan makanan.

Cik Hani memperkenalkan kami dengan permulaan kisah Mary Kay yang gigih mencipta empayar kosmetik lalu memperkenalkan produk ini serata dunia. Kemudian dia memberi kami peluang untuk mencuba produk-produk Mary Kay seperti berikut:


Produk Tangan: Satin Hand Softener, Peach Satin Hand Scrub & Peach Satin Hand Cream
-Komen: Aduhai! kami terpegun dengan produk tangan ni. Tangan kami jadi sungguh lembut!

Produk Muka: Mary Kay Botanical Customized Skin Care. Che Kay cuba Formula 3 - Oily Skin. Mula-mula kami cuci muka diikuti pakai masker, toner dan krim. Walaupun memakai dalam amaun yang sedikit semuanya bagaikan mencukup untuk disapu di muka. Masker MK sungguh menakjubkan! Nampak perubahan setelah pakai dalam 10 minit! Bagaikan kena botox muka ini. Dan lebih menyeronokkan selepas beberapa jam, muka ini masih 'ayu'! hihihi.

Tu dia, DJ Glamour Black Noty Sabahan.fm pun turut serta mencuba!

Kami yang seronok. Peace! =)

Produk Bibir: Satin Lip Mask dan Satin Lip Balm pun sungguh mengujakan! Selepas mengenakan Lip Mask untuk seketika dan dicuci, bibir terserlah kemerah-merahan! Disapu pula Lip Balmnya, aduhai...bibir kami lembut! Rasanya sungguh berbeza jika dibandingkan dengan produk bibir yang lain.

Selepas selesai semua sesi kecantikan, kami rasa jatuh cinta dengan Mary Kay! Aduhai, kalau sudah bergaji memang kami beli! Masing-masing dah mencongak duit yang perlu disimpan untuk mendapatkan produk idaman. =)

Bersama Cik Hani selepas sesi demo


Selepas beberapa jam, kami masih cantik. hehehe (perasan betul!)



p/s: Sesiapa sekitar Kota Kinabalu yang teringin mencuba produk Mary Kay bolehlah hubungi Cik Hani, Independent Beauty Consultant Mary Kay. Jika ingin dapatkan nombor telefon beliau sila mesej di MukaBuku saya. Nanti saya bagi nombor Cik Hani kita ni.

4 comments:

Nadzirah said...

syoknye ! bersih muka che kay :)

Che Kay said...

hihihi jangan terpedaya dengan gambar. btw memang ada perubahan yg dirasai lepas cuba. muka lambat berminyak kalau dibandingkan dengan kebiasaannya. =)

Al-Scheira said...

oo..iv heard about this product too...but i dont know the price range..ermm takpe la..i pakai bedak sejuk je..hahaha

Che Kay said...

harga dia boleh TAHAN! hihi stakat ni aku tak mampu sebab belum gaji. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...