April 2, 2009

Badan Kurus!

Dalam menjalani kehidupan yang agak terumbang ambing ini, kita perlu la letakkan satu misi untuk kita capai. Walaupon misi itu mungkin payah untuk dicapai, motivasi daripada kawan-kawan juga penting. Berbicara tentang motivasi, melihat kisah kejayaan kawan-kawan lain cukup mengujakan kita untuk meneruskan misi kuruskan badan. Daripada kisah mereka, aku mengambil sedikit sebanyak petua dan pemuda mereka. Salah satu yang paling terkenal adalah jauhkan diri daripada nasi! Ya, itu yang aku cuba lakukan kini. Tak ingat la pulak kali terakhir makan nasi. Ketika ini aku teringatkan Cik Syazana Baharom yang kurus itu. Aku mahu jadi sepertinya! Ha, ada cerita yang seronok! Semalam timbang la berat, sekali jarum menunjukkan angka 70 + 5 kg. Yahooo! Senyuman pon lebar je. Malangnya jarum itu ada kala terkeliru. Bila timbang sekali lagi rupanya berat atas sedikit daripada angka 80. Huhuhu. Tak pe, masa ni melihat gambar Cik Syazana pon boleh dapat motivasi dengan bandingkan dia pada waktu sekarang. :D

Cik Syazana paling kanan. Ini adalah sebelum kurus.

Ha, ada lagi kisah yang bagi aku motivasi. Kisah seniorku di universiti yang berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10kg! Bunyi sungguh mengujakan. Cik Sheriffa ni dah kurus sekarang! Mari lihat gambar dia sebelum dan selepas.


Sebelum....
Selepas.....

Ha, dah kurus muka pon bertambah cun kan! Hihihi. Kalau nak tahu kisah dia marilah melawat Cik Sheriffa di
sini!. :)

P/s: Huhuhu beria diet ni. Tadi lalu kat dapur nampak sup ayam ada lebih, apa lagi, hirup sampai licin! Diet konon! hihihi

7 comments:

sheri said...

Boleh..boleh. u can do it! it's not impossible :)

suhanazainal said...

betul ke tu dia?

Kay Faizal said...

Yea I can do it!Kena gi jogging lebih kerap lagi ni. nak jugak jadi macam Ozi Kasanova XXL. hihi

si su, iye betul la dia tu. bukan gamba org lain ye. tanpa perlu makeup mak andam pon boleh cantek. hihi

suhanazainal said...

a'ah la aku pun dah bace belog dia. herbalife tu menarek gak. dulu gi amcorpmall ade mamat pernah promote. tapi belum ade bajet nak beli. huhu. tapi bagus dia, rajin betul follow-up nak suh kitorg beli. call, sms, email.

sheri, hebat la awak.

kk, wah2...ye la. org cantek tak payah pakai mekap mak andam pun cantek. kalo cam aku, kenela pakai mak andam baru org tak kenal. :P

Kay Faizal said...

su: alamak, ko terasa ke. maafkan aku yer. huhuhu. Ape ape pon ko pon cantek ape. ko la pengantin paleng cantek pernah aku jumpe (walaupon aku tgk gambo aje kaedahnye).

suhanazainal said...

kay, ko pun cantek juge. ihik.

ayat biase aku: sumer org cantek! org baik2 saje, anda org jahat? oo anda sangat tidak cantek.

hehe....

Kay Faizal said...

yea! aku suke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...