April 13, 2009

Konah Dan Pak Arab

KONAH KEMBALI KAWAN-KAWAN! Hari ini Konah ingin bercerita mengenai Konah dan Pak Arab! Musim-musim hujan ni kan sesuai sangat kalau kawan-kawan Konah berjalan-jalan mecari Pak Arab yang ada di pelusuk kota. Teringat Konah kepada seorang kawan di sebuah kolej di ibu kota. Annette nama dia. Orangnya lucu dan suka tersenyum. Minatnya, :) Pak Arab la! Berterik-terik si Annette ni berkenalan dengan Pak Arab Turki dekat MIRC (well zaman tu MIRC la kan tempat kita chatting). Hihi. Sungguh kacak gambar Pak Arab yang diposkan kepada Annette. Apa khabar ye si Annette sekarang?

Ok mari lupakan Annette. Pada hari ini, Konah teruja membaca Kosmo (surat khabar kegemaran Konah). Artikel "Ringkas Tapi Ranggi" menarik perhatian Konah. Bagi Konah, kalau kawan-kawan hendak mengorat balak Arab, haruslah kita belajar bagaimana berpakaian seperti gaya Arab. hihihi. Yang menarik perhatian Konah membaca artikel ni adalah katanya "Cara wanita Arab bertudung hanya menggunakan sebiji kerongsang untuk disematkan di bahagian leher supaya tudung tidak tertanggal". Kalau nak membaca artikel ini silalah lawat di sini atau beli Kosmo hari ini.



Itu baru bab bertudung. Belum lagi bab tata rias di muka. Seperti yang kita boleh lihat, cara tata rias Arab agak tebal dengan alis matanya, bedak mukanya serta warna-warna mereka gunakan agak garang. Contohnya kalau bukak ART TV tu erm amboi merah tak ingatkan mak ngah. Tu belum lagi dalam muzik video Arab. :) Konah tak pandai sangat make up cara Arab. Tapi kalau kawan-kawan nak mencuba make up cara Arab, mari kita sama-sama belajar ikut video bawah ni. Selamat mencuba!

Tutorial Make Up Arab


Contoh-contoh make up Arab

Terkini: Aduh, layan pulak lagu ni. Konah ulang dengar lagu ni lagi dan lagi...hihi


P/s: Miss Epit! I Like Ur Style!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...