March 20, 2012

Memperkenalkan... Anak Ikan I!


Bila masing-masing dah membawa diri seorang ke hulu, seorang ke hilir, kesunyian pasti bertandang juga dalam hati. Hidupku kini ibarat bersendirian dalam ramai. Pergi makan sorang-sorang. Lepak pon sorang-sorang. Tengok wayang beramai-ramai tapi orang lain sorang pon tak kenal. Walaupun beginilah hidupku, kehadiran kawan-kawan yang selalu berinteraksi di Muka Buku sedikit sebanyak memeriahkan hidup ini. Tapi sampai bila asyik dan mengadap depan laptop dan menunggu balasan komen atau mesej dari kawan-kawan? 

Alternatif yang ada sekarang adalah dengan mencari Anak Ikan untuk mencurahkan kasih sayang yang ada dalam hati. Bukan 1, bukan 2 dan juga bukan 3. Tapi semua ada 7 anak ikan di sisi diri ini! Seronok jugak ada anak ikan untuk dibela. Setiap satu anak ikan ni ada nama manja dia. Nama diorang adalah Mimie (ekor merah bintik hitam), Anne (ekor merah biru gelap), Tinot (ekor merah biru terang), Girukh (ekor biru gelap), Shujan (ekor biru terang), Martin (ekor merah biru jalur hitam) dan akhir sekali Marx (ekor kuning bintik hitam). Terasa meriah pula hidupku kini. Kalau ikut hati nak bela anak kucing. Tapi komitmennya tinggi jadi bela anak ikan pon ok la kan. 

Semua ni gara-gara Si Along la. Hari tu dia mengadu kesedihan sebab adik dia Si Angah telah melakukan menghapusan etnik si ikan-ikan peliharaan abangnya. Boleh si Angah tu sabotaj letak serbuk sabun dalam  'akuarium' Along a.k.a bekas sayur (ala box dalam peti sejuk tu). Habis mati ikan-ikan Si Along. Menitik-nitik air mata Along ceritakan betapa kejamnya adik dia. Si Angah pulak bila dengan Si Along bercerita boleh pulak dia gelakkan abang dia. Si Along bersenjatakan air mata buat satu permintaan suruh Pak Lang dia ni belikan akuarium untuk dia. Kalau boleh dia nak akuarium yang ada sistem penapis air. Aiyooo nak pengsan sekejap. Along punya pasal, Pak Lang dia ni pon carikan lah satu akuarium yang mampu nak dibeli untuk dia.

Bila dah pi kedai ikan, rasa syok pulak tengok ikan-ikan berenang dalam akuarium. Lepas 2-3 hari belikan akuarium untuk Along, Pak Lang dia pon join satu kelab dengan anak sedara yang sorang tu! Hihi. =)

Susah benar nak ambil gambar anak-anak ikan i ni untuk tatapan uols~


p/s: Alahai! Pagi ni bila bangun, tengok Si Girukh tu macam dah tak bermaya. Mungkin dia tak serasi dengan rumah baru dia....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...