August 7, 2011

Sedap! Tapi ...

Di hari yang sunyi sepi lagi panas membara, Che Kay pon godek-godek telefon. Rasanya dah tiba membuat 5S dalam folder gambar. Banyak betul yang perlu di keluarkan dari memori telefon. Sekali CK terjumpa gambar-gambar di bawah ni. Ketika CK pulang ke Tanah Malaya awal bulan lepas, kawan-kawan comolot CK sempat bawa CK jelajah ke kawasan The Curve. CK la yang minta dibawa ke sana sebab rasa rindu betul nak jalan-jalan di Ikano dan Ikea. Dapat belek-belek barang di Ikea pon jadilah (sekali terbeli juga 2 benda hihi).

Lepas dah puas jalan, kawan-kawan comolot CK beria nak ajak nonton wayang. Malangnya tak ada satu pun wayang yang sesuai. Jadi diorang bawak CK melepak di restoran yang ala-ala grand lagi meriah gituh. CK ni sebenarnye kurang sikit nak bersantai di tempat-tempat macam tu. Serius cakap kat uols cantik betul restoran ni. Ala-ala taman sangat! Makanan dia pun erm.... sedap! (Bulan-bulan puasa ni cakap pasal makanan memang buat perut berirama segalanya kan! Kaedahnya tak lama lagi je nak buka puasa).

Ha! Cantik kan deko dia. Sungguh taman!

Yang ni kawan comolot pertama makan.
'Tajuk' dia Black Pepper Chicken Chop!
Sampai atas kapal terbang rasa BPCC ni terasa lagi di tekak CK.

Yang ini 'tajuk' dia Spaghetti Aglio Ed Olio with Shrimp.
Rasa dia sedap jugak. Tapi CK lebih suka BPCC~ =)

'Tajuk' Air-air yang sejuk ni (sungguh menggoda di bulan puasa)
CK dah lupa. Tapi rasanya boleh teka kot nama dia.

Secara amnya kami semua enjoy makan di sini. Sedap! Tapi kaedahnya segala kesedapan dan keseronokkan kami hanyalah seketika. Semuanya direntap apa bila perangai waiter di situ sungguh @#$%^#. Kami tertanya-tanya apalah salah kami dilayan sebegitu. Sampai sudah tak tahu apa sebab dia. Takkanlah sebab kami *patak-patak duit nak bayar harga makanan membuatkan waiter tu pandang rendah pada kami? Jadi kami keluar dari tempat tu sambil tekad itulah kali pertama dan terakhir ke situ.

p/s: Bila tengok gambar2 ni buat hati ala-ala luka lama berdarah kembali!

*Patak-patak= Tong-tong, bahagi-bahagi

2 comments:

suez said...

meh la turun kl!

Che Kay said...

Cik Suez: nanti ye hari raya~~~ =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...