December 1, 2010

Jangan Monyet Jangan!



Erm...macam mana ye nak mulakan cerita? dua tiga hari kebelakangan ni saya terasa ibarat seperti watak monyet dalam cerita Hikayat Sang Kancil dan Monyet. Kepada yang tak pernah tonton silalah klik butang play di atas. Rasanya majoriti kawan-kawan saya mesti pernah tengokkan. Masa zaman kanak-kanak riang selalu cerita ni keluar di TV.

Setiap kali Che Kay bertanyakan soalan yang sama kepada kawan-kawan, semua memberi jawapan yang sama. Terkedu sebentar bila terima jawapan diorang. Jadi rasanya memang tak perlu buat rasanya. Kalau dibuat juga nanti jadi macam si monyet dalam cerita kat atas. Che Kay tak nak jadi monyet, tapi....erm...

Orang pertama ditanya adalah awek di depan meja kerja Che Kay. Dia jawab dengan nada lembut tapi tegas, "Jangan~~~ cantik bah rambut kau". (nasib dia tak cakap "Jangan Monyet Jangan!")

Che Kay tanya lagi dengan kawan yang jauh di utara, terus dia jawab, "Jangan! Baik duit tu ko buat simpanan".

Soalan yang sama dituju kepada *KKBS. Mesej yang diterima pendek dan tegas. Jawapan mesej dia "JANGAN!"

Lapan tahun lepas ketika Che Kay masih menanam anggur di rumah, soalan itu juga pernah ditanya kepada mak. Mak jawab, "Hang toksah dok caih!" (maksud dia jangan nak mengada! hihi).

Jadi rasanya tidak la ye untuk perubahan yang ingin dibuat. Huhuhu


Sekadar Gambar Hiasan

p/s: Soalannya: Kalau aku kerintingkan rambut aku ok tak? hehehe

*Kawan Baik, Baik Sangat

- Masa tengah makan tengahari, tiba-tiba Che Kay dapat call daripada kawan yang bercuti2 sebulan di hospital. Dia pun kata JANGAN~~~ hahaha

2 comments:

Zainatul Emelia said...

jangannnnn!

Che Kay said...

hahaha baik~ saya tak nak jadi seperti monyet.... hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...