January 18, 2013

Hanya di Majalah...

Kalau dikira, tahun ni akan masuk tahun ke 12 untuk Che Kay dan majalah EH. Sejak terpesona melihat Maya Karin menjadi cover, Che Kay masih lagi membeli sehingga hari ni. Dulu Che Kay betul-betul suka majalah ni. Kemudian yang membuat Che Kay tetap beli juga majalah ni sebab Che Kay suka baca kata-kata Wirda Adnan ruang tulisan editor. Bila Asiah Moin dah ambil alih ruang tulisan tersebut, Che Kay tetap beli sebab ruangan Wirda Adnan ada lagi di bahagian belakang majalah. 

Setiap bulan Che Kay tetap cari majalah ni sebab nak baca tulisan Wirda dan Asiah Moin. Situasinya seperti kita yang suka baca blog orang. Setiap kali blogger kegemaran update blog harus kita klik dan baca. Macam tu lah Che Kay, angkat, bayar dan baca. Tapi sejak Wirda Adnan dah tak menulis di Eh, majalah ni Che Kay sekadar beli, belek-belek dan baca dan patut. Mungkin sebab 1 dekad dah terbiasa membeli, Che Kay tetap beli walaupon adakala disimpan buat koleksi. (boleh gitu? buat semak bilik ada la. Tu tak termasuk koleksi yang disimpan secara tak rasmi kat Damansara. Jangan si tuan rumah tu buang koleksi i yang bertahun-tahun tu sudah la). 


Semalam semasa tengah bekerja, sahabat sejatiku (sejatikah kaedahnya?haha) si Miss Ifa Raziah (bukan nama sebenar) hantar sms. Katanya sms tu "Budak tu ada dalam majalah favourite ko," ( juga bukan ayat sms yang sebenar). Che Kay pon ala-ala terkejut terus tanya cover mana? Rupanya dah beli masa bulan lepas. Kebetulan keluar awal pulak untuk edisi Januari 2013. Dah beli Che Kay simpan atas almari bersama majalah-majalah lain yang tak terbaca.


Jadi malam tadi Che Kay pon beleklah majalah yang bercoverkan si Shila Amzah. Rasanya kalau si Miss Sabrina tahu aku ada majalah yang bercoverkan minah ni harus dia carut-carutkan aku 7 hari 7 malam. Haha. Bila dah belek sampai muka surat yang satu, aduhai! Dalam hati tak tau nak kata.Rasa berbunga suka pon ada. Akhirnya masuk jugak la kan dalam majalah ni. Walaupon hanya bersua dalam majalah, hati Che Kay tetap berasa bangga. Mesti family lagi bangga dari apa yang Che Kay rasa. Apa pon Che Kay dari jauh mendoakan Ajid dimurahkan rezeki dan dipermudahkan perjalanannya nanti. Tak sangka sunggoh my favourite person (ada ke istilah ni?) masuk dalam my favourite majalah. =)

p/s: Walaupon sekarang si Wirda Adnan dah ada majalah baru, rasanya pernah sekali je kot beli majalah tu. Tu pon sebab cover dia Ning Baizura. Hehe. Aku rasa tauke EH! ada taruk mandrem, tu yang buat aku tetap beli sampai sekarang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...