January 25, 2013

Senyuman Kurang 'Gula'


Selalunya bila aku upload gambar-gambar profile kat Muka Buku, kawan-kawan suka sangat bagi komen yang kononnya aku buat iklan Colgate la iklan Darlie la. Hakikatnya aku memang dah biasa ambil gambar tersenyum macam gambar kat atas ni. Kalau bergambar tak senyum aku rasa tak puas. Ala-ala lagu tema masa yang bermain dalam kepala lagu si Elite ni. Oh Manisnya, manisnya senyumanku~ Haha


Tapi mulai hari Selasa selepas satu kemalangan, aku berusaha keras untuk posing style Yuna pulak. No more senyum-senyum iklan Darlie mahupon Colgate. Walau pon payah, aku harus sesuaikan dengan keadaan sekarang. Bak kata Tyra Bank 'SMIZE'! Smile with your eyes~ Semoga mata aku dapat berikan satu senyuman mata yang menawan semua mata yang memandang. Pada gunanya aku tengok segala season America's Next Top Model kalau aku tak boleh amalkan smize. Oh my! Terasa beban sebentar dalam hati.


Ha, inilah puncanya senyuman kurang 'gula'! Dah tak manis senyuman aku sekarang. Jangan ditanya tentang kemalangan yang berlaku. Betul-betul memilukan hati aku! Cepat-cepat aku ambil gambar bawah ni untuk diabadikan sebagai satu memori. Lepas tu aku berdekah ketawa mengenangkan nasib diri. Dengan telefon aku baterinya mati, aku melilau cari telefon awam. Hahaha TELEFON AWAM OK! Dah berkurun tak guna.. Bukan nak telefon ambulans, tapi nak telefon si Efa Raziah (bukan nama sebenar).


Sejauh 3 kilometer pencarian aku. Efa Raziah gelak macam haram bila aku cerita 'kehilangan' penyeri aku. Dia siap suruh aku ambil cuti seminggu untuk berkurung dalam rumah. Maaf Efa, aku tak akan kurungkan diri. Tak kisahlah orang nak kata apa, yang penting aku yakin dengan diri tak kiralah betapa tak berseri senyuman aku. Cuma sampai sudah aku asyik ketawakan diri sendiri.Tak sangka inilah nasib aku. Esoknya Efa Raziah bertambah gelak bila aku mms gambar atas. Dia kata aku macam pak cik tua yang gatal. Hehe

Apa-apa pon aku kena terima diri ini seadanya... =D (uppsss tak boleh senyum lebih-lebih).

p/s: Ok, sekarang ni rasanya aku kena lupakan Nokia Lumia 920 mahu pon Fuji X-10.Ntah-ntah nak pi Korea pon kena lupakan. Budjet oh budjet! Hahaha (masih ketawakan diri sendiri)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...