June 4, 2009

Ekspress Sinaran ...

Mula-mula kita periksa tiket untuk pastikan semuanya tepat sebelum bertolak.

Nak ke keretapi, kena la naik feri untuk sampai ke seberang sana.

Ok, dah betul sampai tempat permulaan.

Ini dia, keretapi dah sampai di landasan!

Sungguh tak sangka, akhirnya jumpa juga dengan ibu mengandung ini. Kartinie a.k.a Kak Cik, rakan sekelas diploma. Kali terakhir jumpa dia semasa konvo dia di bulan Ogos (ye kot) 2006. Kini Kak Cik sedang menanti hari untuk bergelar ibu (dah 7 bulan!).

Ini dia suami Kak Cik. Khas untuk tatapan kawan-kawan yang lain. Tini Alam kata Kak Cik dah nampak lain. Tak macam masa zaman diploma. Adakah sebab hendak menjadi ibu? =)



Seronok juga naik keretapi waktu siang. Menikmati pandangan yang ada. Lalu hutan, lalu tasik, lalu terowong. Selain itu nampak jugak suasana gelap je (hehe sempat membuta ok).



Ok, gambar ni bukan nak tunjuk benda yang bukan-bukan. Sekadar nak tunjuk yang dalam keretapi ada tandas ok! Kadang-kadang dapat soalan-soalan yang agak lawak. Selalunya bila ada kawan yang bertanyakan kalau naik keretapi macam mana la nak 'membuang'? Ini jawapannya, sila guna tandas yang ada kecuali semasa keretapi berhenti. Selain jenis ni, ada juga yang jenis duduk ok. Jadi boleh pilih. Jangan susah hati. hehe (erm dulu aku ada tanya soalan ni tak? erm macam ada jugak hahahahahaha)


Klasikkan stesyen keretapi ni! Kebanyakkan stesyen sebelum sampai Ipoh, begini la rupanya. Macam zaman dulu-dulu. Lepas stesyen Ipoh sampai ke KL, semua dah canggih.



Bosan-bosan duduk, pegi jalan-jalan. Yang ni kawasan antara gerabak dengan kepala keretapi.

Akhirnya sampai juga di destinasi. Lebih kurang waktu yang dicatatkan dalam tiket. =)


Gambar Bonus: Seronokkan bercinta di tempat kerja. Hahaha

4 comments:

suhanazainal said...

besnyeh. aku tak pernah naik ktm jauh2 camtu. ktm komuter je pernah.

KaY FaiZaL said...

sue: memang best! sebab layan je dalam train tu. lepas tu sejuk pulak tuh! tak sabar nak tunggu landasan train berkembar siap. nanti mesti lagi best travel dgn ketapi!

grafreak said...

gambar kafe yang mahai nak mampus tu tak de ke.

pastu gambo 2nd class nye koc. ari tu naik dari kepala sampai hujung berjalan.

tak pernah naik siang. malam je.

tapi enjoi wooo

KaY FaiZaL said...

shook: naik siang ni cafe tak ada. yang ada penolak troli yang menjual makanan. sebab tak silap aku train siang koc pon tak banyak. koc ekonomi ada 2 je. koc 2nd klass aku tak masuk. jengok kat luaq je. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...