June 23, 2009

Sedih lagi menyedihkan...

Ok, Semalam entah mengapa sedihku berpanjangan. Semua ni gara-gara lagu yang sengal membuatkan hati ni sayu. Ok, ni kali pertama hati rasa sayu sesayu sayu bagaikan bunga yang sudah layu. Erm tetiba terkenangkan bunga-bunga konvo yang ku gantung dalam bilik di tanah seberang. Mesti dah layu kan. Lupakan bunga-bunga itu. Oh hati, mengapa kenapa dan bagaimana hati ni menjadi sedih?

Lupakan kesedihan itu. Demi mengubati kesedihan hati, ku bawa diri ke pasaraya 'Gergasi'. Terkenang semasa suatu ketika dulu kalau kesedihan melanda, akanku menelefon Aneng Jelita mengajak dia berjalan-jalan di segala pasaraya yang ada di Shah Alam. Namakan pasaraya yang tak pernah kami masuk. Erm.... rasanya semua pasaraya telah kami jejak lalu meninggalkan tapak-tapak kenangan. Hati ini tetiba terasa rindukan semua yang disayangi. Kupujuk hati jangan rindu merindu. Biarkan saja perasaan ini berlalu.

Tapi nak suruh perasaan ini berlalu susah jugak. Ubatnya, kena la tawaf pasaraya 'Gergasi' sebanyak tujuh kali. Puas belek barang itu ini. Konon-konon untuk kali kelima datang ke pasaraya ni nak beli berus sabut atau berus yang sewaktu dengannya untuk membasuh baju. Kaedahnya tak ada jugak! Terus lagi tawaf mencari barang yang boleh mengubati kesedihan. Akhirnya ku bawa diri ke kaunter bersama skrub muka bersama nata de coco dan juga jus epal. Lega juga hati ini akhirnya. Ku tersenyum lalu membawa diri....

p/s: Balek rumah je elektrik tak da. Tak tau nak buat apa terus melayan ke awangan je. Sedar-sedar dalam jam 1 pagi baru elektrik ada.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...