November 17, 2011

I'm Not A Diva ...


Berdasarkan definisi yang Beyonce beri dalam video muziknya, Diva bermaksud a successful and glamorous female performer or personality < a fashion diva>, especially: a female singer who has achived popularity . (Sambil menaip apa yang ingin dikatakan di sini, aku melayan lagu Diva by Beyoce).

Bagaimana ye nak mulakan? Ada kalanya aku terkeliru dengan sebilangan kawan-kawan khususnya kawan-kawan yang banyak aku berinteraksi melalui medium maya ni. Aku tak faham kenapa mereka mengatakan aku ni seorang diva. Tak cukup dengan tu ditambah pula katanya i ni Diva Melertz. Nak kata aku ni diva taraf Azwan Ali tidak la ye. Si AA tu tahapnya sudah di tahap awan ketujuh.

Kaedahnya sah-sah la aku ni tak layak langsung bergelar diva kalau kita ikutkan definisi kat atas. Nak kata i ni Female Performer erm... sah sah la jantina dah berlainan. Nak kata i ni Fashion Diva, dalam almari tu memang tak ada Gucci ke Prada ke Reed Krakoff mahu pon Trussardi. Yang ada biasa-biasa saja dibeli kala shopping mall ada sale!

Jadi kenapakah mereka masih anggap i ni umpama Diva mereka? I konfius uols! Nak kata i berperangai diva, rasanya tidak ye. Adakah aku umpama diva masa study dulu? Ramai je yang have fun dengan kehidupan masa tu selain hidup dengan segala buku dan nota.

Lagi difikir lagi tak mengerti. Orang boleh anggap kita ni apa saja yang mereka mahu. Yang penting kita tahu di mana bumi dipijak. =)

p/s: Diri Ini Very Anggun! hahaha

6 comments:

diANa hARiS said...

i like like like!
D.I.V.A - Diri Ini Very Anggun..
MUAHAHAHAA!

Che Kay said...

diANa hARiS: =)

shuhada said...

saya adalah DIVA okey..hehehe

Che Kay said...

Shuhada: aku tau ko nak kata diri ko very ayu kan! hahaha

encikReza said...

cheKay sangat anggun!!!!!

Che Kay said...

encikReza: itu semua statement penuh perasaan sajoh~ =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...