December 19, 2011

Edisi Pelahap Makanan: A'Roma Ristorante KK


Setelah begitu lama mengidam untuk merasai makanan di kedai ini, akhirnya Che Kay jejakkan kaki bersama teman-teman sehati sejiwa untuk melahap makanan bersama-sama. Sebenarnya hajat utama nak sembang-sembang sesama teman sebab dah lama tak update cerita. Sambil dok ronda sekitar KK, akhirnya kami ke A'Roma Ristorante di Damai. Masing-masing dah lama nak cuba, kali ni baru tersampai.


Secara amnya, restoran ni berkonsepkan ala-ala Itali gitu. Dan Che Kay difahamkan yang pemilik A'Roma Ristorante ni, Chef Aaron telah menetap selama 9 tahun di sana. Dan dia pulang ke Kota Kinabalu membawa sentuhan Itali untuk penduduk sekitar KK menikmatinya. Jadi kalau dah style Itali sudah tentulah makanan dia berasaskan pasta dan pizza.


Suasana A'Roma Ristorante ni tenang je. Memang sesuai kalau nak melepak bersama keluarga dan kawan-kawan. Kalau nak berdating di sini pon best jugak, rasa macam romantik je. Che Kay, Juju & San melepak kat sini boleh tahan lama jugak. Sambil-sambil makan, update cerita, dan tengok gambar-gambar Juju yang baru bertunang. 


Memandangkan ini kali pertama bertandang ke sini, kami pon sekadar pesan air yang biasa-biasa. Juju layan Lemon Teh Ping, manakala San dengan Che Kay layan Lime Juice. Kalau melihat kepada senarai air yang ada di sini harga dia berpatutan. Tidak semahal yang disangkakan jika dibanding dengan suasana restoran ni. Harga air yang kami layan ni RM 3.50.  


Oleh disebabkan belum makan (kecuali si Juju), kami pesan makanan untuk dilantak secara berjemaah. Dengan penuh nafsunya kami order 2 jenis pasta dan 2 jenis pizza. Bila makanan sampai, meja kami penuh dengan segala jenis pinggan. Sebenarnya kami guna kupon, tu yang pesan makanan banyak. Pernah dengar kupon RM29.90? Untuk promosi di A'Roma Ristorante Buy 1 Free 1, boleh digunakan untuk pasta dan pizza. 


Dalam pinggan di atas, namanya Pasta Frutti di Mare a.k.a Pasta Seafood.


Di pinggan kedua pula namanya Spaghetti Bolognese. Kedua-dua pasta ni sedap! Lebih layan kalau banding dengan kedai pizza yang famous tu.


Yang ni pula, tajuknya Pizza Hawaiana Chicken kot. 
Ada nenas dan ayam.


Di pinggan yang terakhir ni nama dia Pizza Dello kalau tak silap. (Sambil tengok balik resit ni. Kaedahnya kelabu pulak nama dia). Yang Che Kay pasti pizza ni ada daging lembu~ Saiz pizza di sini adalah 10 inci. Bahagian dough dia tu nipis saja. Tak tebal yang selalu kita makan. Kalau Che Kay la kan, pizza jenis nipis-nipis ni 4 pinggan pon boleh habis ye. Kalau banding dengan pizza yang dough dia tebal, 3 potong pizza pon dah penuh perut. Lain kali nak cuba pizza lain pulak. Makan 2 pinggan pizza ni macam tak cukup je. =)


Oleh sebab kami guna kupon, Choco Bello ni diberi sebagai pemanis mulut. Sambil sembang sambil cedok aiskrim ni. Tau-tau habis. Sedap jugak aiskrim dengan sirap coklat. Total dibayar untuk semua makanan = RM 51.30. Kesimpulannya kami puas hati makan di sini. Pasti akan kembali lagi untuk kali kedua. =)


Kalau ada yang teringin nak datang ke A'Roma Ristorante, datanglah ke Lot 6&7, Blok A, Damai Luyang Plaza. Restoran ni berdekatan dengan Burger King dan Tong Hing Damai. Untuk Facebook, klik di sini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...