March 26, 2009

Akhirnya........

Akhirnya No. 1


Dengan semangat berkobar-kobar, akhirnya berjaya juga Cik Kay membaca novel Salju Sakinah ini hingga ke muka yang terakhir. Novel ni dah lama beli, sejak pertengahan tahun lepas, konon-kononnya Cik Kay hadiahkan novel ni kepada Cik Puteri Islam yang ada kat UPM. Entah macam mana hujung tahun dia bagi balik kepada Cik Kay. Memandangkan tahun lepas agak sibuk dengan macam-macam perkara, Cik Kay hanya sempat membaca novel ini ketika dalam keretapi semasa menuju ke kampung halaman. Itu pon hanya 50% yang mampu Cik Kay selesaikan. Entah macam mana, novel ni hilang daripada simpanan. Cik Kay rasa ni semua Sarjan KRS yang ambil. Malam tadi Cik Kay sambung balik baca novel ni. :)

Apa yang Cik Kay nak kata, novel ni memberi gaya cerita yang berbeza daripada novel-novel yang lain. Bercerita tentang kisah Mai, seorang pelajar di Timur Tengah menjalani hidup di bumi asing dan kisah dia setelah kembali ke kampung halaman. Cik Kay sukakan ceritanya sebab lari daripada novel biasa. Cik Kay kadang kala jemu dengan kisah yang sering dihidang dalam novel biasa. Balik-balik kisah wanita yang berduka lara, balik-balik kisah wanita yang kena r*g#l dan bangun kembali menjalani hidup. Maaf bukan Cik Kay tak sensitif dengan kisah 'R' tu, cuma tolonglah hidangkan kisah lain. Dalam novel ni ada jugak Cik Kay rasa ala kenapa dugaan yang sedih semua sama, cuba la penulis pelbagaikan dugaan yang sedih. Bukan Cik Kay tak percayakan pada jodoh pertemuan mahu pun ajal maut, dah kata ni novel, sila kreatifkan penulisan. :D . (Hihihi macam la Cik Kay kreatif sangat la kan!)


Akhirnya No. 2

Sabun BIOVALLEY :)

Gembiranya Cik Kay bila ke pasaraya besar yang memang BESAR tempoh hari. Masa mundar mandir tanpa kerja di bahagian sabun, Eh! dah ada la. Ye kawan-kawan, akhirnya sabun yang dulu kita cari dah ada di pasaran. Begini ceritanya, masa melawat MAHA tahun lepas, kawan-kawan Cik Kay borong satu produk yang sungguh mengujakan. Mulanya Cik Aneng Jelita Kasumawati yang mula beli. Hasil promosi Cik Aneng Jelita, kawan-kawan lain pon memborong produk ni. Produk ni adalah sabun mandian berjenama BIOVALLEY. Ketika itu ada promosi, beli sabun mandian ni percuma krim lotion pemutih kulit. Semuanya baru RM15. Siapa la yang nak lepaskan peluang ni. Produk ni sungguh 'syok'! Krim lotion dia 'syok'! Sabun mandian pun 'syok'! Menurut penjual BIOVALLEY, produk mereka akan masuk dalam pasaran dalam bulan November di farmasi dan pasaraya besar. Kaedahnya bila tiba waktu yang dijanjikan, habuk pon tak da. Ni bila dah ada, seronoknya rasa. Tapi harga dia sedikit mahal daripada produk yang lain. Tapi tak pe, sebab 'syok' akanku beli. Selain lotion dan sabun mandian, ada juga shampoo ye.

Aneng! Zura! BIOVALLEY dah ada kat GIANT! JOM GI BELI!


Akhirnya No.3

Akhirnya hari raya menjelma jua! hahaha bukan hari raya tahun ni awal ye kawan-kawan. Cik Kay teruja bila dapat kad raya tahun ni. Mesti ada yang hairan macam mana Cik Kay dah dapat kad raya di bulan Rabiul Awal. Macam ni kisahnya. Masa raya 2006, Cik Kay dapat kad raya dari salah satu penyanyi pujaan Cik Kay. Masa tu ala ala senyum sampai telinga. Walaupon Cik Kay tahu dia bukan hantar pada Cik Kay saja, tapi Cik Kay tetap gembira. Jadi masa raya 2007, Cik Kay tertunggu-tunggu la kalau-kalau nak dapat lagi. Malangnya, sampai habis Syawal pun Cik Kay tak dapat apa yang Cik Kay hajatkan. 

Baru-baru ni Cik Kay kemas bilik Ahli Puteri Islam dan Sarjan KRS. Kemas punya kemas, eh, ni surat untuk aku! Cik Kay pon buka la untuk lihat isinya. Eh lagi, ni kad raya Amy Mastura. Kenapa ada kat bilik ni? Patut la 2007 Cik Kay tak dapat kad raya daripada pujaanku, rupa-rupa ada org berangan la yang dia dapat kad raya istimewa ni! Patut la Cik Kay tak dapat. Ni mesti kerja si Sarjan KRS! Dia memang kuat berangan! 

Wahai Sarjan KRS, sila belajar rajin-rajin! Awak tu nak exam tak lama lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...