March 10, 2009

Cinta Gadis Si Penjual Baju

Dalam kesejukkan cuaca pada hari ini membuat aku teringatkan kehangatan percintaan aku dan gadis si penjual baju. Perhubungan yang suci ini telah terjalin 3 tahun lamanya. Pelbagai onak dan liku telah kami tempuhi. Semua itu telah menguatkan kasih dan kepercayaan antara satu sama lain. Selagi dia berada di sisiku, aku lebih yakin melangkah kehadapan. Tanpanya, aku tidak tahu apa yang akan terjadi pada diri ini. Ku bersyukur pada Yang Satu atas kurniaan yang tidak terhingga.Kini kami masih bahagia menikmati percintaan ini. Kisah kami bermula dengan satu pandangan pertama. Sesuatu telah terkesan di dalam hati lalu kami saling membisu melihat antara satu sama lain. Berikut adalah situasi yang berlaku.



Pertemuan berlaku bertempat di butik baju yang terletak di PKNS Shah Alam.

Gadis Penjual Baju: Masuk la abang. Banyak baju kat sini. Baju kurung ada, baju kebaya ada, jubah ada. Murah-murah, boleh cube, boleh ubah suai kalau nak.

Jejaka: Kedai ni tutup pukul brapa kak?

Gadis Penjual Baju: Selalu lepas magrib tutup la.Pilih la baju, banyak pilihan kat sini

Jejaka: Ok, nak tengok dulu yer.(Terus membelek baju-baju kebaya di depan mata)


Tiba-tiba


Gadis Penjual Baju: CANTIKNYA BULU TANGAN ABANG!(sambil gelak-gelak manja)

Jejaka: HAHAHAHA????? (gelak sambil terkeliru dengan kata-kata gadis penjual baju).

Gadis Penjual Baju: Ye la cantek bulu tangan abang. Saya ni langsung tak da bulu tangan.

Jejaka: Erk! (Tak tahu nak kata ape sebab dah rasa macam dicabul maruahnya.Jejaka itu terus keluar dari kedai dan cuba tidak datang lagi ke kedai itu.)


P/S: Ok fine, yang atas tu merepek je. Inti pati cerita yang nak disampaikan belah bawah saje. First time dalam hidup orang puji bulu tangan aku cantek. Pelik-pelik. Erm....

~KayKay~


4 comments:

suya said...

huhu mmg pelik pujian itu.tp dah puji kan...amik je la

suhanazainal said...

gilo apo

kapucinoteh said...

nasib tak scan bulu lain. lol

Kay Faizal said...

incik syuk: cukup la bulu tgn yg dia scan. aku tak sanggup nak hadapi scan yang lain. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...