May 3, 2009

Sumpahan atau Terpesona ???


Sebenarnya aku dah nak tidur dengan aman sebab malam ni sungguh sejuk dengan titisan air hujan yang menimpa bumi (kali ini hujan betul, bukan HUJAN yang asyik itu). Aku dah sedia tutup semua lampu yang ada dalam rumah ni, kemudian dah siap baring atas tempat 'beradu' yang tak seberapa untuk merehatkan badan serta minda. Mata pun aku dah pejam.Tiba-tiba aku bangun terus hidupkan modem dan komputer untuk menaip apa yang berlegar-legar di kepala.

Aku ambil kertas dan alat mengira (ala yang kita tekan-tekan tu la, hihi) lalu soalan matematik yang mudah aku lakukan. Semua pengiraan dilakukan secara rawak dan main agak-agak (bukan secara sainstifik ok. Ini bukan thesis tahun akhir, SPSS tidak diperlukan. haha). Huhu kenapa la malam-malam buta ni tetiba aku rajin ni? Erm, tidak mengapa, mari kita buat kira-kira dulu.

Semalam = 3.5 jam
Hari ini = 10.5 jam
Jumlah = 14 jam = 840 minit
Durasi Lagu + (bebel-bebel sikit) = 4 minit

Jumlah minit / Durasi Lagu + (bebel-bebel sikit) = 840 minit / 4 minit (unit kasi potong)
= 210 kali

Mak Aii! Adakah aku telah mendengar lagu itu sebanyak 210 kali sejak pukul 1.21 pagi semalam? Ini yang menjadi persoalan dalam minda. Adakah aku sudah terkena sumpahan lelaki ini (sebab dulu tak suka sangat-sangat mendengar lagu dia) atau adakah aku terpesona dengan lagu dan juga persembahan dia yang terkini? Aku tak tau nak jawab. Huhuhu. Maaf pada yang tak suka, aku cuma meluahkan apa yang mengganggu akal fikiran sebentar...


Sumber di sini

P/s: Yea! HUJAN MENANG!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...